[Scilab-users] Cannot run Coselica in windows 7?

baloo shashank.thapa at gmail.com
Fri Jan 12 13:08:46 CET 2018

Hello,

i m not sure if i can post this i did not get any confirmation  from the
mailing list.
I am trying to run the example of coselica in Xcos i am getting a error
which says something like

à la ligne     1 du texte exécuté
à la ligne    58 de la fonction    loadXcosLibs ( C:\Program
Files\scilab-6.0.0\modules\xcos\macros\loadXcosLibs.sci ligne 73 )

Impossible de redéfinir la primitive scicos_scicoslib de cette manière (voir
clearfun).
csvRead :
C:\Users\SHASHA~1.THA\AppData\Roaming\Scilab\SCILAB~1.0\atoms\x64\coselica\06DFEA~1.5\macros\Utils..\..\etc\messages.csv
n'existe pas.

 do_eval : Erreur à l'appel du bloc CMPJ_ActuatedRevolute
[uid='5b41ef5:133698f02c7:-7fde']: paramètre invalide (ier=999.000
 000, %scicos_prob=%F).

And this are the message which i get when i load SciLab

Initialisation :
  Chargement de l'environnement de travail

Start iodelay toolbox
	Load macros
	Load help
	Load demos

Start COSELICA module
	Load macros
	Load palette: Coselica - Blocks
	Load palette: Coselica - Electrical
	Load palette: Coselica - Heat transfer
	Load palette: Coselica - Mechanics/Translational
	Load palette: Coselica - Mechanics/Rotational
	Load palette: Coselica - Mechanics/Planar
	Load palette: Coselica - Components
	Load help
	Load demos
	Load Modelica Equations
	Coselica Version: 0.6.4
Start CPGE - Xcos toolbox
	Load macros
	Load palette - CPGE - Standard blocks
	Load help
	Load demos
	CPGE Version: 1.6.0
Mingw Compiler support for Scilab
	Load macros
	Load help

Am i doing something wrong cause when i look at the programs I already have
microsoft visual c++.

Thank you,
Best regards